Forum Ciężarówki ciekawostki, nowości, mechanika, wagaciezka, wojskowe machiny, firmy transportowe. Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Volvo 9700 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Mechu
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: z Łodzi

PostWysłany: Nie, 22.01.2006, 19:34 Powrót do góry

Volvo 9700 to autobus przeznaczony do najdłuższych nawet podróży turystycznych a także przewozów na regularnych liniach międzynarodowych.

Volvo 9700 jest autobusem zbudowanym na bazie nowej platformy TX opracowanej przez koncern Volvo. Wyróżnia się nowoczesną, elegancką i ponadczasową stylistyką. Komfortowe wnętrze zapewnia kierowcy optymalne warunki pracy a pasażerom wygodę podróżowania. Wysoki poziom bezpieczeństwa i jakość użytych materiałów i wykonania, którymi się charakteryzuje, to tradycyjne już cechy pojazdów Volvo.

Jakość i trwałość
Volvo 9700 wykonane jest z materiałów najwyższej jakości. Ich zastosowanie jest rękojmią niezawodności i trwałości, a więc - w konsekwencji - niewielkich kosztów eksploatacji. Rama pojazdu jest precyzyjnie zespawaną konstrukcją kratownicową, wykonaną - podobnie jak szkielet i poszycie nadwozia oraz układ wydechowy - ze stali nierdzewnej. Zapewnia ona wysoką odporność na korozję i długi okres eksploatacji. Eliminuje także konieczność przeprowadzania kosztownej konserwacji.

Bezpieczeństwo i właściwości jezdne
Te dwie cechy są ze sobą blisko związane. Dobre właściwości jezdne to większe bezpieczeństwo aktywne. W Volvo 9700 silnik osiąga moc 420 KM i bardzo wysoki moment obrotowy wynoszący 2000 Nm. W połączeniu z lekko pracującą, 8-biegową skrzynią biegów zapewnia on autobusowi doskonałą dynamikę, dzięki której wyprzedzanie odbywa się szybko i dzięki temu bezpiecznie. Volvo 9700 wyposażony jest w skuteczny, elektronicznie sterowany układ hamulcowy (system EBS) z hamulcami tarczowymi na wszystkich kołach i systemami ABS i ASR. Dodatkowym wsparciem są tu: kompaktowy retarder, stanowiący integralną część skrzyni biegów oraz hamulec silnikowy. Dzięki sztywnej ramie, elektronicznie sterowanym amortyzatorom pneumatycznym i niezależnemu zawieszeniu, Volvo 9700 odznacza się stabilnością w każdych warunkach drogowych.

Modułowa budowa
Platforma TX, na której bazuje Volvo 9700, jest zbudowana w oparciu o koncepcję modułową. Oznacza to, że jest to konstrukcja, która może występować w wielu wariantach. Dzięki temu te cechy przenoszą się także na bazujące na niej pojazdy. Volvo 9700 może zatem występować w kilku wersjach długości: od 12 m do 15 m, jako pojazd dwu - lub trzyosiowy. Ma też dwie wersje wysokości: H - 3,58 m i HD - 3,70 m. Silnik może być umieszczony tradycyjnie, z tyłu autobusu, ale także pod podłogą w centralnej części pojazdu. To drugie rozwiązanie, mimo, że mniej popularne w naszym kraju, ma dwie niewątpliwe zalety - autobus taki ma większą objętość luków bagażowych, a także lepsze właściwości jezdne, dzięki centralnie umieszczonemu środkowi ciężkości.
Tak szerokie spektrum możliwych konfiguracji umożliwia dopasowanie autobusu do każdego rodzaju potrzeb przewozowych.

Najwyższy komfort pracy dla kierowcy...
Miejsce pracy kierowcy ukształtowane jest zgodnie z wymogami ergonomii. Możliwość bezstopniowej regulacji kierownicy, funkcjonalnie rozmieszczone wskaźniki i elementy sterowania oraz duże szyby zapewniają kierowcy komfortowe warunki pracy i znakomitą widoczność. Fotel kierowcy wyposażony jest standardowo w trzypunktowy pas bezpieczeństwa.

...i podróżowania dla pasażerów
Dzięki wznoszącej się podłodze fotele pasażerów usytuowane są - na różnych poziomach. Zapewnia to doskonałą widoczność wszystkim podróżnym. Wydajnie działający system ogrzewania i wentylacji, a także klimatyzacja zapewniają utrzymanie optymalnego klimatu wewnątrz pojazdu. Regulowane, wygodne fotele obite welurową tapicerką wyposażone są standardowo w dwu - i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. System audio-video z monitorem 14 - i 17 - calowym, toaleta, lodówka i automat do napojów są dodatkowymi elementami, które podnoszą komfort podczas dalekich podróży.

Jeszcze raz bezpieczeństwo
Volvo 9700 został zaprojektowany zgodnie z wymogami regulaminu R66, dotyczącego wytrzymałości struktury autobusu. W toalecie - w celu zapewnienia ochrony przeciwpożarowej - zainstalowany może być czujnik dymu. Istotnym elementem bezpieczeństwa czynnego są wysoko umiejscowione światła hamowania typu LED.

Pojemne bagażniki
Volvo 9700 dysponuje lukami bagażowymi o objętości od ok. 12m3 w autobusie 12 - metrowym z silnikiem umieszczonym z tyłu, poprzez 13 m 3, w autobusie tej samej długości, gdy silnik znajduje się centralnie, pod podłogą, aż do prawie 17 m3 w autobusie 15 - metrowym z centralnie umiejscowionym silnikiem. Na bagaże podręczne przeznaczone są półki bagażowe umieszczone nad siedzeniami pasażerskimi, których objętość wynosi ok. 1,5 m3 w autobusie 12 - metrowym. Podobnie jak w samolotach, półki te mogą być zamykane.

Mocny i oszczędny silnik
Niezależnie od umiejscowienia silnik w Volvo 9700 charakteryzuje się zawsze tymi samymi parametrami. Jest to wysokoprężna, elektronicznie kontrolowana, 12-litrowa jednostka o mocy 420 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 2000 Nm, co gwarantuje pojazdowi znakomite osiągi trakcyjne. Co bardzo istotne dla przewoźników, szczególnie w dalekich trasach, gdzie paliwo bywa znacznie droższe niż w Polsce, silnik ten charakteryzuje się niewielkim jego zużyciem. Silnik Volvo DH12D montowany w Volvo 9700 spełnia wymagania normy Euro 3.

Nowoczesna elektronika
System elektroniczny zastosowany w Volvo 9700 zapewnia ciągłą komunikację pomiędzy elektronicznie sterowanymi podzespołami autobusu, takimi jak silnik, skrzynia biegów i układ hamulcowy. Umożliwia także stałą kontrolę ich funkcjonowania. Pojawienie się jakiejkolwiek nieprawidłowości jest natychmiast sygnalizowane kierowcy za pomocą umieszczonego na desce rozdzielczej wyświetlacza ciekłokrystalicznego. System ten ułatwia także pracę pracownikom serwisu, umożliwia też przewoźnikowi sprawdzenie efektywności eksploatacji autobusu (sposób prowadzenia, zużycie paliwa na określonych trasach itp.)
ImageImage
(c)http://www.volvo.com/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)