Forum Ciężarówki ciekawostki, nowości, mechanika, wagaciezka, wojskowe machiny, firmy transportowe. Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 IVECO Daily City Truck Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Mechu
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Cze 2005
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: z Łodzi

PostWysłany: Nie, 22.01.2006, 19:38 Powrót do góry

Przewóz ludzi na dalszych trasach czy to w ruchu komunikacyjnym, czy też w turystyce zdominowany jest przez duże autobusy. Coraz częściej jednak ze względów ekonomicznych przedsiębiorstwa transportowe i turystyczne decydują się na zakup i eksploatowanie niewielkich autobusów zbudowanych na podstawie aut dostawczych. Popularnym pojazdem jest tu IVECO Daily City Truck. Tym razem przedstawiamy taki autobus w wersji 65C15 zbudowany przez firmę AMZ z Kutna.


Jest to samochód w wersji mikrobus wybudowany w furgonie o kubaturze 15,6 m3 i długości całkowitej 7,01 m o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 6,5 tony. Zabudowa to dzieło firmy AMZ z Kutna. Przeznaczona jest do przewożenia na trasach międzymiastowych 22 pasażerów na wygodnych, wysokich fotelach autobusowych oraz kierowcy i pilota. Fotel tego ostatniego znajduje się po prawej stronie przy drzwiach i jest składany. Jest to jednak pełnowartościowe miejsce, jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo. Oczywiście takim pojazdem musi jeździć kierowca zawodowy z autobusowym prawem jazdy. Z tym wiąże się też konieczność kontrolowania czasu pracy i parametrów jazdy, dlatego w wyposażeniu znalazł się elektroniczny tachograf Kienzle dla dwóch kierowców. Zamontowano go u dołu środkowej konsoli.
Pewniak
Zaletami tego samochodu są mocny, ekonomiczny silnik oraz solidna i trwała konstrukcja, której podstawą jest rama. Gwarantuje ona, że nawet po kilku latach eksploatacji nadwozie będzie niemal w takim samym stanie, jak na początku. O dobre prowadzenie auta dba sensownie dobrane zawieszenie. Z przodu jest niezależne, z drążkami skrętnymi i gumowymi odbojnikami oraz stabilizatorem. Dobre tłumienie drgań i wstrząsów zapewniają teleskopowe amortyzatory hydrauliczne przystosowane do pracy w ciężkich warunkach. Tylne zawieszenie to piórowe resory paraboliczne z gumowymi odbojnikami i stabilizatorem poprzecznym. Na szesnastocalowych felgach założone jest ogumienie Pirelli Citynet o rozmiarze 225/75 R16C (na tylnych kołach podwójne).
Przedział osobowy ma wklejane, przyciemniane, stałe szyby zespolone, co wygląda bardzo efektownie i nie zakłóca założonej przez konstruktorów IVECO aerodynamiki auta - efekt to niski współczynnik oporu powietrza wynoszący tylko 0,34 - jeden z najlepszych wśród aut dostawczych. Dzięki temu Daily nie tylko zużywa mało paliwa, ale jego nadwozie wytwarza w ruchu niewiele hałasu.



Pasażerowie podróżują na wygodnych autobusowych fotelach. Brawa należą się AMZ-owi za dobór i kolorystykę materiałów użytych do zabudowania wnętrza.

Miękko, ciepło, cicho
Podczas tworzenia zabudowy boczne drzwi suwane po prawej stronie zostały całkowicie zlikwidowane. Pasażerowie mogą wchodzić i wychodzić tylko przez prawe przednie drzwi. Zamiast normalnych na zawiasach w tym samochodzie AMZ zastosował duże, przeszklone, elektrycznie otwierane drzwi, których płat w pozycji otwartej odsuwa się od nadwozia i wędruje do tyłu. Mechanizm obsługuje się z niewielkiego panelu znajdującego się na środkowej konsoli w zasięgu prawej ręki kierowcy. Co ciekawe nie ma na nim ruchomych przycisków, a tylko sensorowe. Wejście ułatwiają dodatkowy stopień oraz rurowe poręcze.
Podłoga pojazdu pokryta jest przystosowaną do mycia wykładziną z tworzywa sztucznego z powierzchnią przeciwślizgową. Podobnie jak w dużych autokarach podłoga pod siedzeniami położona jest wyżej o kilkanaście cm. Umożliwiło to rozmieszczenie pod nią rur i wyprowadzenie na całej długości wylotów ogrzewania powietrznego Eberspächera. Nawiewy klimatyzacji rozmieszczone są w podsufitce, podobnie jak głośniki układu audio, którego sercem jest radioodtwarzacz Sony z mikrofonem ułatwiającym pracę pilota.
Boki, słupki oraz dach obito izolacją i tkaniną tapicerską. Przez całą długość wnętrza nad siedzeniami biegną dość duże półki na podręczny bagaż. Podoba nam się, że obciągnięto je tkaniną tapicerską. Poza tym brawa należą się projektantowi za dobry dobór kolorystyki poszczególnych elementów wnętrza. Poza przyciemnionymi szybami ochronę przed nadmiernym promieniowaniem słońca zapewniają grube zasłony. Wzdłuż okien zbudowano też szerokie parapety - podczas podróży w chłodniejsze dni pasażer przysypiając nie będzie się opierał o zimną szybę. Oczywiście wnętrze jest dobrze izolowane od wpływów atmosferycznych i hałasu - nie tylko tkaniną tapicerską i sklejką użytą do wybudowy, ale także solidną warstwą wełny mineralnej. Pod czterema tylnymi fotelami znajduje się spory bagażnik w całości obłożony tapicerką. Także w tym miejscu inżynierowie AMZ-u wykazali się pomysłowością. Zlikwidowali niepotrzebne, wielkie dwuskrzydłowe wrota. W górnej części ściany wstawili dużą szybę z efektownie wypiaskowanym logo swojej firmy, a dostęp do pokaźnego kufra, który ciągnie się daleko pod podstawę ostatniego rzędu foteli zapewnia unoszona na pneumatycznych siłownikach klapa. Taki patent sprawił też, że po zamknięciu tył tego Daily wygląda jak w rasowym turystycznym autokarze, a nie w dostawczym furgonie. Koło zapasowe zamontowane jest w koszu pod ramą podwozia (na prawym boku) tuż przed tylnym kołem.
Elastyczny siłacz
Na komfort kierowcy i podróżnych wpływa też zastosowanie mocnego i nowoczesnego źródła napędu. - Jest to wysokoprężna jednostka z turbosprężarką o pojemności 2,8 litra wyposażona w nowej generacji układ wtrysku typu Common Rail nazywany przez IVECO Unijet HPT i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek - mówi Marcin Szczepański z IVECO Daily Center ExMot z Bydgoszczy. - Osiąga on moc 146 KM i wysoki moment obrotowy. Dobremu wykorzystaniu tych walorów służy też zastosowanie sześciobiegowej skrzyni. Wraz z dobrym wytłumieniem wnętrza sprawia, że auto jest ciche i oszczędne. 90-litrowy zbiornik zapewnia też spory zasięg.
Jest to silnik typu 8140.43N - czterocylindrowa (blok z żeliwa, głowica z aluminium) wysokoprężna jednostka napędowa z turbodoładowaniem (sprężarka o zmiennej geometrii turbiny - VGT) i międzystopniowym chłodzeniem powietrza doładowującego. Maksymalną moc osiąga przy 3600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm uzyskuje już przy 1500 obr./min. Niezbyt duży stopień sprężania (18,5:1) daje gwarancję, że silnik będzie długowieczny. Przy stosunkowo niewielkiej masie i pojemności stawia do dyspozycji kierowcy parametry nie gorsze od tradycyjnych samochodów ciężarowych o średnim tonażu.
Tekst i zdjęcia Sławomir Rummel
ImageImage
(c)http://trucks.com.pl/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Transliner
Adept
Adept



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto, 19.02.2008, 8:16 Powrót do góry

ALe dokładnie o którą wersje Ci chodzi??? Ale tak to jest bardazo fajny dostawczak.CZęsto używany n.p w firmach wynajmujących mikrobusu albo w firmach kurierskich. Bardzo duża przestrzeń tak jak już wspomnialeś w swoim poście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)